SELAMAT DATANG DIUCAPKAN BUAT PENGUNJUNG SEKALIAN
Sila Klik Sini dan Baca di dalamnya. >>>>>>>>>>>>>>
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v
                                                                                       v


Memori Aku Kembali

http://www.youtube.com/watch?v=Dk2O2Og2mqA&feature=related klik sini

Tetiba aku teringat kisah cinta yang dulu pernah bersemi di hatiku.
Kenangan ini membuatkn aku suka pada Lagu Lagenda Budak Setan
Adakah aku yg jd setan.  Mungkin juga. Tp kenapa?
Ahhhh...aku lupakan saja kenangan itu.
Kembali ke jalan benar.

video

Pendengar terbaik wanita

Tetapi, bagaimana untuk menjadi pendengar yang baik kepada wanita? Berikut merupakan 7 tips yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda semua…

1. Berikan perhatian sepenuhnya – Apabila si dia mula berkata-kata, tumpukan sepenuh perhatian kepadanya. Hentikan segala perbuatan anda dan dengar dengan teliti setiap apa yang si dia ingin katakan. Walaupun terdapat gadis yang lalu-lalang di sebelahnya, jangan sesekali menjeling ke arah gadis tersebut. Saya tahu perangai anda, kerana saya juga seorang lelaki.

2. Pandang matanya – Ketika si dia sedang bercakap, pandang matanya. Renung dan dengar dengan teliti cerita yang ingin disampaikan. Itu akan membuatkan si dia lebih gembira untuk meneruskan cerita atau luahan perasaan kerana anda ada untuk mendengarnya.

3. Jangan berikan pendapat – Apabila si dia meluahkan perasaaan, jangan sesekali memberikan pendapat atau jalan penyelesaian. Sebagai contoh, “Tadi ada pakcik tu jatuh tangga. Kesian je tengok pakcik tu.” Jangan pula anda berikan pendapat, “Ala…biarlah dia nak jatuh ke, nak tergolek ke. Bukan awak susah pun…”. Ini adalah sangat-sangat mematikan mood pasangan anda. Si dia hanya ingin meluahkan perasaan dan bukannya meminta pendapat anda. Jadi, jangan sesekali memberikan pendapat kecuali diminta.

4. Bertanyakan soalan – Untuk menaikkan lagi mood si dia bercerita, tanyakan soalan-soalan yang berkaitan dengan apa yang dicerita. Ini menunjukkan yang anda juga berminat dengan cerita yang si dia kongsikan. Saya guna contoh yang sama seperti di atas, “Tadi ada pakcik tu jatuh tangga. Kesian je tengok pakcik tu.” Soalan yang boleh anda tanya, “La…macam mana dia boleh jatuh?”.

5. Berikan sokongan kepadanya – Sekiranya pasangan anda sedang marah-marah atau merungut mengenai sesuatu, dengarkan saja apa yang si dia marahkan. Berikan sokongan yang anda juga berpihak kepadanya. Dan jangan sesekali anda menyokong orang yang dimarah itu pula. Ini akan menunjukkan yang anda tidak menyokong dirinya dan menyebabkan si dia bertambah marah.

6. Ulang semula apa yang dikatakan – Anda juga boleh mengulang semula apa yang si dia katakan bagi menunjukkan yang anda mendengar ceritanya. Contoh yang sama, “Tadi ada pakcik tu jatuh tangga. Kesian je tengok pakcik tu.” Apa yang anda boleh buat adalah, “La…kesian pakcik tu jatuh tangga…”. Dan si dia akan terus menyambung semula bercerita selepas mendapat tahu yang anda sedang mendengar ceritanya.

7. Diam dan jangan berkata apa-apa – Tetapi, jika topik luahan perasaan atau marah itu ada berkaitan dengan anda, adalah lebih baik anda berdiam diri dan jangan respon apa-apa. Lebih baik anda tahan telinga dan mendengar apa saja yang si dia katakan. Biarkan si dia luahkan segala perasaannya. Dengan cara sebegini akan membuatkan si dia lebih cepat reda kerana perasaan marah itu berjaya dikeluarkan.
Mudah bukan untuk menjadi seorang pendengar yang baik? Apa yang perlu anda buat hanyalah, mendengar. Itu sahaja.

Ciri-ciri Aset Payu dara


1) Carta buah-buahan itu bermula dengan bentuk semula jadi seperti tembikai. Menurut Lorenzoni, wanita yang mempunyai payu dara besar dan bulat seperti tembikai mungkin bersifat keibuan tetapi sebenarnya membayangkan karektor yang lebih jauh. “Wanita jenis ini suka makan dan mahu dimanja serta sering dipuji. Bagaimanapun wanita ini tidak mahu kerap bersenggama,” katanya.

2) Bagi lelaki yang mahukan seseorang yang agak ceria dan sederhana maka mereka boleh memilih wanita yang mempunyai payu dara seperti buah lemon yang agak tertonjol dan ketara. “Wanita seperti ini penuh dengan keceriaan, malah ada kalanya ketawa sendirian. Mereka sentiasa mahukan kehidupan yang seimbang tanpa kejutan,” katanya.

3) Payu dara yang pejal dan bujur seperti nanas menggambarkan wanita yang cerdik, kebiasaannya menumpukan kepada kerjaya tetapi tetap romantik. “Mereka juga seorang yang setia dan jarang wanita yang mempunyai payu dara sedemikian cepat jemu dengan tingkah laku kekasihnya,” kata pakar itu.

4) Bagi mereka yang mempunyai payu dara seperti limau gedang yang pejal tetapi lembut kebiasaannya tidak mempunyai prestasi seks yang baik. “Mereka mungkin kelihatan menghairahkan tetapi sebenarnya agak menjemukan serta sering mahu terperuk di rumah. “Jenis ini lebih suka memanjakan kekasih dan mengutamakan kelembutan dan kemesraan daripada seks,” kata Lorenzoni.





5) Katanya wanita yang memiliki buah dada berbentuk oren jarang naik angin tetapi mempunyai keyakinan diri dan tidak begitu mengutamakan seks manakala wanita yang memiliki payu dara kecil seperti buah ceri biasanya agak lucu, amat teruja, cerdik dan menghiburkan selain pasangan baik untuk kehidupan harian serta agak ghairah.

6) Lorenzoni berkata, wanita yang mempunyai bentuk seperti buah pear adalah wanita yang dapat menumpahkan kasih sayang dalam semua aspek kehidupan dan taat kepada agama tetapi kebanyakan wanita seperti ini juga didapati kerap menduakan suami.

Pengalaman Malam Pertama

Ali lalu ke dapur,membisikkan sesuatu kepada isterinya.Mak si Ana hanya tergelak-gelak dalam hati,"sudahlah tu Ana,takyah lah dibasuh pinggan tu lagi.Dah lewat dah ni..kau ni pun,hari ni kau takyah buat kerja rumah la."

Ali pun masuk ke bilik diikuti Ana."Abang pegi mandi dulu,lepas tu Ana pulak,"kata Ana sedikit menggeletar."Orait!Jangan lari tau.."kata Ali dengan nada mengada-ngada.Ali masuk mandi sementara Ana duduk memerhatikan hantaran2 yang tersusun.

Ali selesai mandi,Ana bangun pula masuk ke bilik air.Ali dapat mendengar bunyi curahan air dari bilik mandi,membuatkan dirinya sedikit ghairah."Untung aku dapat isteri camni..hihihi.."fikir Ali.Lalu Ali teringat kembali hubungan-hubungan lalu yang telah berkecai.Sudah beberapa kali dia bercinta tapi semua putus begitu saja. Mira,gadis tomboy,Nora,seorang gadis receptionist dan sebelum Ana,dia bercinta dengan seorang pekerja di pejabatnya.Ali masih ingat bagaimana marahnya mereka bila dia ingin memutuskan hubungan,semata-mata kerana Ali masih belum mahu berkahwin.

"Pedulikkan semua itu...yang penting,aku dah rasa diorang.."fikir Ali.

"Untung aku dapat Ana ni...betul la cakap member2 aku,nak kawin carik yang baik,pakai tudung."Ana tidak pernah disentuhi langsung oleh Ali,kerana pada dia Ana calon isterinya,jadi perlu dijaga sebaik mungkin.Berbaloi pengorbanan Ali selama hampir setahun menunggu balasannya malam itu,seorang gadis dara sunti.

Ana keluar dari bilik air dengan memakai robe mandi.Ali terus berimaginasi memikirkan apa yang terkandung di balik robe itu."Abang.." bisik Ana manja."Ye,Ana?"tanya Ali.



"Tak mau gopoh-gopoh ye...saya takut sakit,"pesan Ana sambil memakai sedikit pewangi mahal yang baru dibelikan Ali.Ali makin ghairah.Di depan matanya seorang dara sunti yang sudah pun halal disentuhinya.Ali terus memeluk Ana dari belakang.Hangat nafas Ali dirasai pada leher Ana.

Pada beberapa saat itu,sentuhan nafas Ali dirasakan sangat panas pada leher Ana.Sepanas nafas teman lelaki pertamanya,Faizal.Hangat nafas Ali tapi tidak seghairah kehangatan nafas Faizal,lelaki pertama yang menyentuhnya.Dakapan tangan Ali,tidak segagah pelukan Faizal.Ana rasa sedikit kecewa, campur gementar mungkin kerana pada dirinya,Faizal sempurna,memang tercipta untuk dirinya.Tiada lelaki lain yang mampu membuatkan dirinya lupakan Faizal mahupun suaminya sendiri.

Ali lalu melucutkan baju t shirt yang dipakainya.Ana sedikit tergamam,kaget kerana didepannya ada seorang lelaki bergelar suami yang sudah bersedia menerkam tubuhnya.Tapi,bayangan Faizal tidak mampu hilang.Faizal tidak pernah melukai hatinya,Faizal hilang kerana desakan keluarga Ana,alasan mereka,Faizal kerja merata-rata,semua kerja dibuatnya,jadi ekonomi dan masa depan tidak terjamin.

Ali mencium Ana membuatkan air mata Ana mula mengalir."Kenapa sayang?" Mahu saja Ana lari,kerana takut dengan igauan masa lalu.Sedih,takut bercampur dengan perasaan bersalah.

"Takde...Ana takut..tak tau macam mana rasa..,"terpaksa dibohongi Ali."Abang pun..tak tau macam mana ni...,"Ali pun turut sama berbohong.

"Mari,baring sini sebelah saya.."pinta Ali menarik tangan Ana."Bertuah aku dapat bini macam ni punya suci!"fikir Ali sangat2 gembira.Imbasan Faizal tidak pernah hilang dari igauan Ana walaupun Ali sudah duduk diatasnya;kerana Faizal yang pertama dan yang paling istimewa pada hatinya,dirinya sudah jadi kepunyaan Faizal satu masa dahulu.

"Ana takut,Ana sedih..,"bisik Ana,makin kuat aliran air mata nya.
"Takpe..kita try-try dulu eh,kita pun baru nak belajar camne ni,"kata Ali.

Lalu bermulalah adegan malam pertama Ali dan Ana.Kalau diikutkan jumlah sebenar,malam ke 12 Ana dan malam,siang,senja dan subuh yang keberapa ratus untuk Ali.Yang penting,malam itu,malam pertama mereka.

Cara Hisap Susu


Setelah ibu muda mengetahui hal-hal penting yang berkaitan dengan perispan menyusui, ada baiknya kita tahu, bagaimana posisi menyusui yang benar. Tentunya, posisi menyusui sangat menentukan bagi kenyamanan bayi dan ibu sendiri. Apakah harus selalu menyusui dalam posisi berbaring? Tidak. Kita harus membiasakan bayi bisa menyusu dalam keadaan apapun. Baik kita tidur di rumah, berdiri, duduk, atau bahkan saat kita sedang berada di atas kendaraan.
1. The cradle. Posisi ini sangat baik untuk bayi yang baru lahir. Bagaimana caranya? Pastikan punggung Anda benar-benar mendukung untuk posisi ini.Jaga bayi di perut Anda, sampai kulitnya dan kulit Anda saling bersentuhan. Biarkan tubuhnya menghadap ke arah Anda, dan letakkan kepalanya pada siku Anda.
2. The cross cradle hold. Satu lengan mendukung tubuh bayi dan yang lain mendukung kepala, mirip dengan posisi dudukan tetapi Anda akan memiliki kontrol lebih besar atas kepala bayi. Posisi menyusui ini bagus untuk bayi prematur atau ibu dengan puting payudara kecil.

3. The football hold. Caranya, pegang bayi di samping Anda dengan kaki di belakang Anda dan bayi terselip di bawah lengan Anda, seolah-olah Anda sedang memegang bola kaki. Ini adalah posisi terbaik untuk ibu yang melahirkan dengan operasi caesar atau untuk ibu-ibu dengan payudara besar. Tapi, Anda butuh bantal untuk menopang bayi.
4. Saddle hold. Ini merupakan cara yang menyenangkan untuk menyusui dalam posisi duduk. Ini juga bekerja dengan baik jika bayi Anda memiliki pilek atau sakit telinga. Caranya, bayi Anda duduk tegak dengan kaki mengangkangi Anda sendiri.
5. The lying position. Menyusui dengan berbaring akan memberi Anda lebih banyak kesempatan untuk bersantai dan juga untuk tidur lebih banyak pada malam hari. Anda bisa tidur saat bayi menyusu. Dukung punggung dan kepala bayi dengan bantal. Pastikan bahwa perut bayi menyentuh Anda.

Pose bg Hamil


  1. Posisi wanita di atas. Posisi ini adalah paling selesa untuk kebanyakan ibu hamil. Ini kerana pada kedudukan ini wanita hamil dapat mengawal kedalaman penetrasi.
  2. Posisi duduk. Posisi ini biasanya popular dikalangan wanita yang berada pada pertengahan kehamilan kerana ia tidak memerlukan banyak gerakan. Suami duduk dan isteri duduk diatasnya dalam keadaan saling berdepan. Atau apabila isteri sudah semakin sarat kedudukan isteri membelakangi suami pula adalah posisi yang terbaik.
  3. Posisi suami berada di atas tetapi hanya berbaring separuh badan.
  4. Posisi berlutut atau berdiri.
Tetapi jangan pula kita meletakkan hubungan seks sebagai peranan paling penting dalam keselarasan hubungan suami isteri. Sebagai contoh Kita boleh hanya dengan cara berkomunikasi, berpelukan, bercium atau bergurau senda dapat merapatkan dan mengeratkan lagi hubungan kasih sayang kita suami isteri tanpa harus melakukan hubungan seksual.Itu sebabnya dalam semua hal kita isteri mahupun perlu saling memahami keinginan masing-masing.


Tips Penjagaan Seks Mania


Salam sejahterah semua.tips cara menambahkan ataupun supaya air mani seseorang itu sentiasa banyak dan mecukupi adalah saya petik dari sebuah majalah kesihatan dan ini adalah antara cara yang terbaik untuk korang  applikasilkan.

Air mani ialah campuran cecair dari pundi prostate,pundi seminal,pundi cowpers,pepundi dalam salur kencing,cecair dari pundi epidimis dan sperma dari kilang sperma.Ada 10 cara dapat membantu meningkatkan isipadu air mani,antaranya

.com/
1. Jangan kerap bersetubuh kerana lebih kerap anda mencapai ejakulasi,isipadu air mani makin berkurangan dan cair.Jika ejakulasi selang tiga hari,air mani akan lebih mantap.

2. Elak tabiat merokok dan minum minuman keras.Kedua-dua perkara itu merendahkan tahap hormon testosterone yang mustahak untuk fungsi optima pundi yang menghasilkan air mani.

3. Lakukan senaman secara berkala,lakukan senaman kegel atau kemut,iaitu mencengkam otot lantai pelvis dan otot pembukaan lubang najis dan lubang kencing.

4. Makan makanan berkhasiat yang mengandungi kurang lemak,tinggi khasiat protein,sayur-sayuran dan kekacang.Semua itu sesuai untuk kesihatan sperma dan kandungan air mani.Kurangkan makanan pedas dan berempah.

5. Elakkan buah zakar terdedah kepada kepanasan.Kepanasan menjejaskan kilang sperma.Pakai seluar dalam longgar seperti seluar pendek “boxer” dan elak sauna atau merendam badan dalam air panas terlalu lama.

6. Kurangkan berat badan jika didapati meningkat.Peningkatan lemak perut mengganggu kestabilan hormone testosterone.

7. Belajar mengurus tahap tekanan secara positif melalui yoga dan bertafakur kerana tekanan memberi kesan negative kepada kesihatan badan.

8. Dapatkan urutan badan yang menyegarkan supaya otot selesa dan badan tenang serta mudah berinteraksi secara seksual dan memberi isipadu air mani yang lebih.

9. Makan makanan tambahan dan herba yang dapat membantu meningkatkan isipadu air mani dan bilangan sperma seperti madu,telur ayam kampung dan buah badam.Kekacang juga membantu meningkatkan sperma,zink dapat memantapkan kilang sperma.Herba tongkat ali terbukti berkesan dalam meningkatkan hormon testosterone dan DHEA yangs secara langsung dapat membantu memantapkan pundi serta kilang sperma.Semua ini boleh didapati di kedai jamu,pasaraya dan farmasi.

10. Lakukan hubungan seksual sebelah pagi atau petang kerana ketika itu mudah mengalami pemanasan yang dapat membina kecerdasan pundi yang menghasilkan air mani.Jika lakukan seks sebelah malam,tahap keaktifan badan menurun dan rangsangan kurang,jadi pengeluaran air mani juga kurang.

Chealse Final Barcelona Bye2


LINEUP, BOOKINGS (9) & SUBSTITUTIONS (6)

Barcelona

  • 01 Valdes
  • 03 Pique (Alves - 26' )
  • 05 Puyol
  • 04 Fabregas (Keita - 74' )
  • 06 Xavi
  • 08 Iniesta Booked
  • 10 Messi Booked
  • 14 Mascherano
  • 16 Busquets
  • 39 Cuenca (Cristian Tello - 67' )
  • 09 Sanchez

Substitutes

  • 13 Pinto
  • 02 Alves
  • 21 Adriano Correia
  • 11 Thiago
  • 15 Keita
  • 17 Pedrito
  • 37 Cristian Tello

Chelsea

  • 01 Cech Booked
  • 02 Ivanovic Booked
  • 03 Cole
  • 24 Cahill (Bosingwa - 12' )
  • 26 Terry Dismissed
  • 07 Ramires Booked
  • 08 Lampard Booked
  • 12 Mikel Booked
  • 16 Meireles Booked
  • 10 Mata (Kalou - 58' )
  • 11 Drogba (Torres - 80' )

Substitutes

  • 22 Turnbull
  • 17 Bosingwa
  • 05 Essien
  • 15 Malouda
  • 09 Torres
  • 21 Kalou
  • 23 Sturridge
Ref: Cakir
Att: 95,845




Permulaan untuk pengedar baru...

Penyertaan sebagai dealer dalam bulan Mac & April 2012 , nama dan no telefon anda akan dimasukkan dalam iklan kosmo selama 2 bulan iaitu ...


PERMINTAAN EMAS SENTIASA MENINGKAT SEPANJANG TAHUN...

PERMINTAAN EMAS SENTIASA MENINGKAT SEPANJANG TAHUN 2012 1. Permintaan emas dunia tahun 2011 meningkat ke angka 4,067.1 tan deng...


JOM kongsi BERSAMA

Keistimewaan 8 tahun jadi Guru.

Pada mesyuarat Guru Data & GPK yang lepas di PPD, formula 8863 telah disebut & diperkenalkan. 
Formula 8863 ialah Sistem kenaikan pangkat yang bakal dilaksanakan tak lama lagi. 
Menurut sumber tersebut, sistem 8863 akan mula berkuatkuasa pada tahun 2012.
Pengenalan: Guru baru yang berkhidmat di sekolah akan ditawarkan gred jawatan DC41. Apabila telah lulus kursus induksi, guru tersebut akan ditawarkan jawatan DG41 dengan tangga gaji DG41 yang telah ditetapkan mengikut kategori ijazah. 
Dalam tempoh 3 tahun, guru tersebut akan mendapat pengesahan jawatan DG41.
Formula 8863 ialah mewakili bilangan tahun perkhidmatan guru di sekolah. S
etelah 8 tahun seseorang guru memegang jawatan DG41, guru tersebut akan ditawarkan jawatan DG44 dengan struktur gaji bagi DG44.
Setelah 8 tahun seseorang guru memegang jawatan DG44, beliau layak untuk memohon gred jawatan DG48 dengan tangga gaji DG48.
Setelah 6 tahun ditangga gaji DG48, seseorang guru layak untuk dipertimbangkan ke jawatan DG52. Setelah 3 tahun memegang jawatan DG52, seseorang guru layak untuk dipertimbangkan ke jawatan DG54. Tempoh pergerakan jawatan tersebut ialah selama 25 tahun.
Berikut adalah ringkasan struktur 8863
DG41 ke DG44 = 8 Tahun
DG44 ke DG48 = 8 Tahun
DG 48 ke DG52 = 6 Tahun
DG 52 ke DG54 = 3 Tahun
Harus diingat, jawatan tersebut adalah berdasarkan kuota & keperluan jawatan semasa & tidak termasuk pergerakan jawatan bagi guru cemerlang.
Formula 8863 ialah formula pergerakan jawatan bagi guru dalam perkhidmatan. Impian anda boleh jadi nyata jika rumours ini dilaksanakan.
Adakah anda fikir langkah ini adalah baik & mampu ditunaikan oleh KPM? Nak komen atau tunggu dan lihat…

Chelsea kembali memuncak


 Goal by Kalou.. assist Torres.. Torres nampaknya lebih sesuai brmain sebagai winger.. Tahniah kpd Chelsea.. Wakil tunggal EPL..




Kenaikan pangkat yang sudah dinilai

KESATUAN guru mendesak Kementerian Pelajaran mengesahkan terlebih dahulu mengenai kenaikan pangkat yang sudah dinilai mengikut Sistem Saraan Malaysia (SSM) sebelum menguatkuasakan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).
Kesatuan Guru Melayu Malaysia Barat (KGMMB) mendakwa sejumlah jawatan kanan masih belum mendapat pengesahan kementerian walaupun penilaian, temu duga dan pembentangan sudah dilaksanakan pada Jun dan Julai tahun lalu.
Warga pendidikan kini serba salah kerana selepas menandatangani SBPA, syarat kenaikan pangkat berbeza berbanding SSM sedangkan mereka sudah dinilai mengikut SSM. - Abdullah Mamat, Pengerusi KGMMB.
Pengerusi KGMMB Cawangan Terengganu, Abdullah Mamat, berkata sebagai contoh beberapa penjawat Pengetua gred DG48 masih menunggu surat pengesahan kenaikan gred DG52, iaitu Pengetua Cemerlang.

“Apa yang berlaku guru, penolong kanan dan pengetua diberi notis singkat pada Disember lalu untuk menandatangani opsyen sebelum 28 Disember dan menerima SBPA.

“Warga pendidikan kini serba salah kerana selepas menandatangani SBPA, syarat kenaikan pangkat berbeza berbanding SSM sedangkan mereka sudah dinilai mengikut SSM,” katanya ketika dihubungi di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Abdullah berkata, Kementerian Pelajaran harus mewujudkan tempoh peralihan yang memadai untuk menyelesaikan semua kenaikan pangkat atau pelantikan jawatan kanan sebelum menguatkuasa SBPA. 
Sementara itu, Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (KPPK) percaya Bahagian Sumber Manusia , Kementerian Pelajaran akan menyelesaikan isu berkenaan secara adil kepada semua pihak.

Presidennya, Adnan Hashim, berkata sebarang perjanjian yang sudah ditandatangani warga pendidikan di bawah SSM akan terpakai walaupun mereka menerima opsyen SBPA.

Beliau berkata, isu penangguhan pelantikan ke jawatan lebih tinggi itu membabitkan segelintir pegawai kanan manakala sebahagian besar warga pendidikan terutama guru biasa menyambut baik SBPA.

“Skim baru ini menyediakan gaji lebih lumayan kepada guru sekolah rendah atau menengah dan saya percaya kebanyakan guru menyambut baik SBPA,” katanya.

Berdasarkan SBPA, guru bukan siswazah menerima kenaikan gaji sehingga 39 peratus, manakala guru siswazah menerima kenaikan 37.7 peratus.

Sebagai contoh, gaji maksimum guru bukan siswazah gred DGA34 dinaikkan daripada RM3,860 di bawah SSM kepada RM5,370 mengikut SBPA.

Bagi guru siswazah pula, gaji maksimum gred DG48, di bawah SSM ialah RM6,325 menjadi RM8,710 mengikut SBPA.

Berita Harian Online: 23 Februari 2012