SELAMAT DATANG DIUCAPKAN BUAT PENGUNJUNG SEKALIAN
Salam Sejahtera,
Di sini saya ingin menjemput saudara/saudari semua menyertai
satu kelab baru bernama Myvi-Go2 yang baru.


http://myvi-go2.blogspot.com

Harap anda dapat menyokong dan memberi respon yang baik terhadap penubuhan ini.
Kelab ini bertujuan ingin mengenali lebih ramai kawan-kawan disamping
melakukan aktiviti yang dirancang.
Buat masa ini, kelab ini bergerak secara online dahulu dimana
saudara/saudari boleh menghantar code SLIDE gambar anda ke email saya.


matrikgold@gmail.com

Anda boleh hasilkan SLIDE di www.slide.com
Masukkan photo anda bersama Myvi dengan pose masing-masing.
Email kepada saya dan saya akan update ke dalam blog ini.
Thanks....Follow this blog before


Tanda-Tanda OranG MaLaS

CeRiTeRa KaSiH: Tanda-Tanda OranG MaLaS: "Assalamualaikum dan selamat pagi kepada pembaca missweet.Yeahh missweet suka bila hujung minggu sebabnya leh la rehat cikit.Maklum jela 2,3 ..."

Patut ke aku tukar?


Aku baru nak kekalkan prestasi berkhidmat tahun ni. Aku ada target untuk kenaikan pangkat dgn mudah. Walaupun selama ini, aku mempunyai rekod yg teruk sikit tp tak mau la ia menganggu kenaikan pangkat tu. Bukan nya besar pun kesalahan yg aku buat cuma rekod kehadiran aku agak memuaskan. Tapi aku tetap jalan kan tugas2 yg penting. Bukan ambil mudah sesetengah org tu. Kekadang rs geram jgk la sb nak naik pangkat konon ada org bodek depan boss, kekadang mengarah je. Tugas pun tak sempurna. Sambil lewa alih2 dpt plak pangkat. Nape la penilaian hanya tgk pada kertas. Kalu ada sistem yg semua org kena ikut dgn betul kn bagus. Nasib la tu, dah adat. Janji rezeki dia mkn dia sendiri yg tahu. Allah tak tulis kertas. 

Aku tak kisah la tu, janji aku buat apa yg betul. Aku bkn peduli sgt kata2 org ni cuma kena ambik tau jgk la. Nanti jd tak ketahuan lak. Pertukaran ni pun sb bini dpt ukar secara mengejut tidak mengikut perancangan yg ditetapkan. Target kami hujung tahun ni la nak tukar pun. Aku minta je la sb tak tahu dpt ke tak. 



Maaf jika Seksi Sudah

 Biasa jer Miera Leyana ni, senyum nampak manis je pun sepadan dengan orangnya.
 
Baru buka untuk ruang udara pernafasan.

Opsss....ini kan fesyen orang glamer utk populariti. Terseksi sudahh. Maaf la jika tak sesuai sebab ini baru sikit.

 Ini kira ok tak? Merah gituuuu......yeaahhhh
Ops belakang i nampak tulang la plak.

Tapi yang datang pun dasyat kasi gugur iman jgk. I buka bukak skit sb nak tau panas neraka.


Best tak cite Ratu ni?

Cerita ini mengisahkan tentang perjalanan 10 orang ratu yang berjaya memasuki final dalam pencarian gadis Pesona Ratu tapi sebelum pertandingan bermula mereka di bawa bercuti dan semasa percutian inilah banyak perkara pelik terjadi 





Setiap seorang peserta mempunyai misi masing-masing dalam merebut takhta ratu yang ditawarkan. Walaubagaimanapun, kapal mereka tersadai di sebuah pulau terpencil.



Ini memaksa mereka tinggal sementara di pulau tersebut sementara menanti kapal mereka diperbaiki. Bermulalah detik hitam yang melanda peserta-peserta yang memburu gelaran ratu ini.
Kesukaran mengharungi hidup di pulau itu dengan ribut yang melanda, bekalan makanan yang semakin kehabisan dan kemunculan makhluk yang tidak diundang mula menampakkan sikap sebenar setiap seorang daripada mereka.












Jalan cerita memang menarik........tapi......huhu korang tengok lah sendiri nanti eh! huhu
Apa yang best pasal filem RATU the movie?
-pelakon perempuan dia semua hot hot
-tajuk lagu "JELITA" dalam filem ni sedap di dengar dan boleh buat orang rasa nak joget2 dalam wayang huhu
-adengan suspen yg ditonjolkan
-kisah flashback dari setiap peserta ratu cantik :P

Benarkah ramai boleh gila?

Sekurang-kurangnya seorang daripada lima rakyat negara ini berisiko gila jika mengalami masalah kesihatan mental dan tidak mendapatkan rawatan dengan segera serta teratur. Ramalan itu berasas jika mengambil kira hasil Kaji Selidik Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan Ke-3 yang menunjukkan semakin ramai rakyat Malaysia menderita masalah kesihatan mental. Lebih membimbangkan, masalah gangguan fikiran dijangka tersenarai di tangga kedua penyakit utama dunia selepas penyakit jantung koronari menjelang 2020.

Sila baca Berita Harian selanjutnya

Aku tak gila, stress je lebih sampai tak muat nak simpan

Baik pilih Cikgu Sekolah

1. Hidup Berjadual.
Bukan kata orang yang mempunyai pekerjaan lain tidak mempunyai jadual, tapi kalau cikgu, jadualnya setiap hari sudah tetap dan ditetapkan. Sampai penempatan dia di sekolah pun sudah berjadual. Jadual seharian agak teratur dan tersusun hampir setiap hari.


5.00 pagi :     Bangun pagi, masak air, buat sarapan.(jika isteri)
5.50 pagi :     Mandi, persiapan diri, solat Subuh.
6.20 pagi :     Bersiap nak keluar rumah, menuju ke tempat ke sekolah.
7.10 pagi :     Sampai sekolah.
7.30 pagi :     Mula kelas.
10.10 pagi :   Rehat
10.30 pagi :   Masuk kelas lagi.
2.00 petang : Balik rumah (kalau tiada kelas tambahan atau aktiviti sekolah)

Senang kan?
Pagi : Sarapan + kemas rumah + masak.
Tengah hari : Makan tengah hari + duduk dengan suami/isteri (buatlah apa kau nak)
Petang : Rehat + minum petang + sediakan makan malam
Malam : Buatlah apa-apa aktiviti yang perlu

2. Dedikasi, komited dan penuh komitmen.
Seorang guru yang hidupnya hanya berkisarkan sekolah dan tempat-tempat kerja biasanya akan penuh dengan sifat di atas. Bukan apa, ibu bapa penjaga sekarang kebanyakannya mengharapkan cikgu seratus peratus dan budak-budak pula biasanya akan menjadi besar kepala apabila dibiarkan. Maka cikgu kenalah beri perhatian pada murid secara berlebihan (janganlah sampai kau jatuh cinta dengan murid pula!) dalam memastikan duit gaji yang diterima itu halal digunakan dan dimakan.

Sekejap.
Pernah kau dengar orang lain salahkan jurutera, arkitek, juruterbang, doktor, peguam dan sebagainya bila berlaku keruntuhan akhlak dan gejala sosial?
Mana ada!
Semua nak salahkan cikgu.
Maka, cikgu mestilah kena komited.

3. Tidak boleh menipu atau berpeleseran.
Nak bagi markah, ada skema jawapan.
Pakaian ke tempat kerja, ada etika.
Nak tanda kertas, ada garis panduan.
Sampai sekolah, isi waktu kedatangan.
Balik sekolah, kena tekan lagi nombor di komputer.
Yuran murid semua ada hitam putihnya - nak pungut duit pun ada surat kuasa.
Bila boleh nak menipunya?
Nak berpeleseran?
Jauh sekali.
Kena tangkap boleh kena buang kerja tahu?
Lepas tu masuk surat khabar dan segala media dengan tajuk, "GURU ......"
Gila kau.
Mana nak sempat lupakan suami begitu?
Hidup akan dalam lingkungan - sekolah, keluarga, sekolah lagi, keluarga lagi,

4. Terapi melepaskan tekanan.
Semua kerja ada tekanan.
Budak yang tolong isi minyak di stesen minyak pun ada tekanan.
Makcik-makcik yang basuh pinggan dan masak di kedai makan pun tertekan 
Tak masuk lagi nak rebus daging dengan periuk bertekanan tinggi tu kan?
Tapi bagaimana nak menguruskan diri kalau tertekan?

Cikgu-cikgu biasanya akan dihantar menghadiri kursus atau bengkel pengurusan tekanan (baca : stress management workshop). Selalunya ada, cuma akhir-akhir ini sejak ekonomi semakin sempit, kursus semakin berkurangan dan beban kerja bertambah. Tapi itu bukan suatu masalah sebab banyak cara lagi boleh melampiaskan tekanan kerja ini.

Aktiviti luar seperti basikal lasak, memanjat gunung, berkayak dan sebagainya sudah lama diperkenalkan kepada guru-guru. Bahkan, boleh ajak pasangan bersama. Elok-elok dalam melepaskan tekanan, boleh bercuti dengan suami sekali kan?
Pukul budak-budak di sekolah?
Itu bukan satu benda yang mengasyikkan pun. Masuk penjara ada harapan.
Lebih baik buat sesuatu yang menyeronokkan untuk melepaskan tekanan.

5. Banyak cuti sekolah dan kerja cuma separuh hari.
Ini yang semua orang suka betul pada kerjaya guru.
Pengalaman peribadi, kawan-kawan yang bekerja atau bakal bekerja sebagai doktor, jurutera dan entah apa lagi jenis pekerjaan mahu aku carikan mereka pasangan yang bekerja sebagai seorang guru.
  
Bakal doktor :  Aku dah nak balik Malaysia hujung tahun nanti, habis belajar.
Aku :              Ya, bagus! Sila minta hospital yang dekat sini.
Bakal doktor : Carikan aku bakal isteri seorang.
Aku :              Kau nak yang macam mana?
Bakal doktor : Aku nak yang kerja cikgu.
Aku :              Eh? Kenapa tak nak doktor juga?
Bakal doktor : Susah. Nanti waktu kerja tak sama, nak cuti pun susah.
Aku :             Ceh! Memilih. Habis tu kenapa nak cikgu?
Bakal doktor : Sebab senang nak uruskan keluarga. Sekolah separuh hari. 
                     Bila balik kerja, dia biasanya akan ada di rumah kan? 
                     Kalau cuti sekolah, setiap hari pun mesti ada di rumah. 
                     Tak payah pening fikir nak ambil cuti ke apa.
Aku :             Amboi kau.
Bakal doktor : Tapi tak nak yang macam kau.
Aku :             Kenapa?
Bakal doktor : Sebab kau nanti pergi berbasikal masa cuti sekolah. (ketawa)
Aku :             Keji gila. Bukan sepanjang cuti aku berbasikal. (ketawa)

6. Penampilan.
Dari segi wajah dan sebagainya, aku tidak akan menilai manusia. Tapi kebanyakan guru-guru biasanya punya penampilan yang sedap mata memandang. Pergi sekolah mesti kena dengan gaya. Setiap hari ada berapa pasang mata yang akan memerhatikan langkah guru itu?

Masuk kelas itu, budak-budak tengok.
Masuk kelas sana, ada budak-budak lain pula tengok.
Budak-budak yang suka, akan puji - "Cikgu lawa gila hari ini!"
Sudahlah cukup dengan lawa, cantik, ada pula gila.
Haih!

Sebab itu cikgu-cikgu kalau dipuji, dia tidak akan cepat bangga diri. Sebab apa?
Setiap orang yang suka (biasanya budak-budak yang akil baligh kalau sekolah menengah dan budak-budak jujur dan telus macam sekolah rendah) - selalu puji cikgu.
Jadi, bukan suatu masalah dan kau tidak akan nampak cikgu itu kembang-kembang segala bila dipuji cantik, menarik, tertarik, menawan dan macam kena sawan. hahaha

Cerita Lawak

Tabiat Bunuh Setan

Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau, si isteri
menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.
"Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuh kan bang kan dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan".
Suami : "Yer ke? Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan, betul tak sayang?"(sambil ketawa). Isteri hanya tersenyum panjang.
Selang dua hari kemudian, si isteri berkata
"Bang, jom kita bunuh syaitan bang". Si suami tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian,
si isteri berkata "bang, jom kita bunuh syaitan bang".
"Ok,tak pe, tunggu lah malam".
Esoknya si isteri berkata : "Bang, jom kita bunuh syaitan bang".
Si suami diam sambil mengangguk lemah.
Esoknya si isteri berkata."Bang, jom kita bunuh syaitan. ".
Si suami tiba - tiba marah dan berkata :
"Ayang ni nak bunuh syaitan ke nak bunuh abang?"





Kisah 2 ekor Burung.

Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua.
Kedua burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya diam saja.
Datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua. Ia berkata kepada si penjual burung.
Pembeli : Berapa harga burung kakak tua ini?
Penjual : Kalau yang suka menyanyi itu RM500, yang diam itu RM1000.
Pembeli : Aik? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam.
Penjual : Ya,mesti berbeza, yang berharaga RM1000 itu ialah pencipta lagunya.



Male or female


D lapangan terbang KLIA
seorang tok arab ingin memasuki Malaysia....
Pegawai : Name please?
Tok Arab : Abu Mughairah
Pegawai : Sex?
Tok Arab : sometimes 6, sometimes 7, the whole week..
Pegawai : No...I mean male or female...?
Tok Arab : It's doesn't matter male or female, some time camel also can....
 @.@..... 

Perancangan ke Teluk Rubiah


Menarik jugak tempat ni utk mencari kedamaian. Sebenarnya kampung aku dekat la jugak kat sini. Aku selalu jugak datang ke Lumut, Teluk Rubiah tapi tak nah plak dtg ke sini. Ye la dulu aku kecik2 watpe nk sewa chalet duk kat sini. Balik umah kg lagi bagus.



 
Pantai yang agak bagus. Tapi mane org mandi-manda ni?


Macam mane korang rasa dgn kemudahan chalet dia, nampak ok la jgk. Nama pn chalet mmg mcm tu la design dia. Tak kan nak buat 14 tingkat plak. Kos dia aku tak pasti la cuma tgk pada apa yg ade dlm tu. 







Kat bawah ni plan jalan korang leh ikut. See u.

Kita test gaya lelaki.

Ini aku perolehi daripada satu laman blog. Masa tgk baca info dlm tu tjumpa plak benda ni. Jadi aku pn copy la untuk dishare kan bersama. Ketepatan tu aku tak pasti la cuma boleh la diambil sbg panduan. Sekarang byk benda boleh direka cipta dgn kemudahan IT yg ada. So anda tgk lah sendiri.

Ketahui sejarah berkaitan Kedah



Hikayat Merong Mahawangsa. nama yang hebat apabila didengar. bukan nama sahaja yang hebat, malah filemnya sendiri memang hebat. TAHNIAH pada KRU yang berjaya menghasilkan filem sehebat ini.

Satu cerita filem yang menceritakan sejarah di negara kita dengan meluas dan mengaitkan hubungan empayar ROM. Walau ada sedikit penokok tambah tapi jalan cerita ia memang agak menarik bagi pengemar sejarah.











Kerajaan Kedah Tua merupakan salah satu kerajaan lama selain Empayar Melaka yang telah wujud sejak sekian lama. Ini dapat dilihat dari wujudnya sumber bertulis iaitu Hikayat Merong Mahawangsa yang mencatatkan sejarah Kerajaan Kedah Tua. Jika Melaka terkenal dengan Sejarah Melayunya atau dikenali sebagai Sulalatus Salatin 



Preview movie

Japan quake spawns tsunami

video

A tsunami strikes the coast of Japan following an 8.9-magnitude earthquake which triggers tsunami warnings in other countries, including Russia, the National Weather Service says.

Saje edit photo - bosan


Proses penyingkiran telahpun menghantui semua peserta. Apakah ini penyebab utama calon-calon RL 4 kekeringan idea lawak? Siapakah peserta yang akan mendapat pujian pada minggu ini dan siapakah peserta yang bakal meningglkan gelanggang RL?


MUSIM RL4 AKAN BERAKHIR PADA HUJUNG MINGGU INI, SIAPAKAH YANG BAKAL BERGELAR RL4.. ADAKAH JUARA RL4 AKAN BERADA DI SABAH?? SAMA-SAMALAH KITA SAKSIKAN PERSEMBAHAN MEREKA.






Tak rugi kalau melancong ke Langkawi, tapi jangan la setakat pergi shopping je, ambil segala peluang yang ada untuk Island Hoping, panjat gunung ke tengok air terjun dan juga boleh mencuba scuba atau snorkeling kat Pulau Payar. Saya teringin nak naik jet ski, tapi tengok setengah jam sampai RM120.. mmm mungkin lain kali kalau ada masa. Macam tak cukup pulak 2 malam kat Langkawi.

Tengok helang gergasi kat Dataran Helang dan shopping coklat kat Pekan Kuah. Paling best naik kereta kabel la, tinggi gila, struktur jambatan merentasi gunung tu memang best, teringat jambatan kat Neuwanschtein Castle, kat selatan Germany.





sebelum sessi mandi manda,kita orang pun jamah la makanan ringan yang di bawa bersama..
Bila matahari pun dah tegak atas kepala, kita orang pun tukar la pakaian yang sesuai untuk mandi manda. Adapun kita orang ni takde la pakai spender sahaja atau bikini sahaja, masing masing pakai pakaian yang sopan mengalahkan cipan untuk mandi..

So,apalagi masing masing pun mandi dengan lahapnya macam dah seabad tak mandi.mandi je,takde pun buat bende lain..
Lebih kurang 10 minit berendam dan buat aksi maut lipat terjun,member aku ni pun naik. Aku tanyalah naper dia naik cepat sangat,dia kata nak keringkan badan. Selang 5 minit lepas tu, member aku ni pun masuk balik ke dalam air.
10 minit lepas tu dia naik balik. Aku tanya lagi, jawapan yang sama aku dapat-nak keringkan badan..
So lepas setiap 10 minit mandi dia akan naik ke darat lebih kurang 5 minit untuk keringkan badan, perkara ni berlaku sampai aku pun dah naik muak tengok..
Baru je aku nak tanya apa motif sebenarnya dia buat macam tu tetiba je awek dia tanya, mungkin dia pun dah naik menyampah tengok pakwe dia buat macam tu.

So dia pun tanyalah..

Aweknye: Abang,abang ni kenapa? Lima enam belas kali masuk keluar dari pantai ni? Konpius juga ayang tengok. Abang ada alergik ke duduk dalam air laut lelama?

Pakwenye: Bukannye ape,alergiknye takde,apa pun takde masalah duduk dalam pantai ni lama lama.abang cuma risau,takut lama lama berendam air laut ni abang takut telo abang ni jadi 
TELO MASIN...

Happy Anniversary - 3

Genaplah tiga tahun perkahwinan antara aku dan isteriku Zubaidah Mat Hussin. Walaupun ada berlaku pergolakan rumahtangga kami yang baru terjadi. Namun dapat diselesaikan dengan aman. Berulang kali juga kami cuba settle kan tapi masih menemui jalan buntu. Setelah kami menerima kaunseling dari pejabat agama, alhamdullillah agak tenteram dan aman dengan tindakan yang harus kami lakukan.

maaf tak jemput mkn kek


Semoga dapat dikekalkan hingga ke hujungnya. Tuhan limpahkan lg rezeki kaki sekeluarga. Amin.

Chealse Win again 3- 1

Three goals and three points made it a successful trip to the seaside for Chelsea on Monday night, bringing us within touching distance of third place.
At times it was a less than encouraging performance but an early John Terry header gave us an advantage that would not be let go.


Blackpool had their chances either side of half-time before two Frank Lampard goals put the game well beyond reach, the first a penalty after sub Salomon Kalou had been brought down, and the second a powerful low finish following Kalou's bright play.



Blackpool (4-5-1): Kingson (Halstead 66); Eardley, Baptiste, Evatt, Crainey; Puncheon, Southern, Vaughan (c), Reid (Ormerod 72), Carney (Phillips 72); Beattie.
Unused subs Grandin, Taylor-Fletcher, Varney, Kornilenko.
Goals
Puncheon 85
Booked

Chelsea (4-4-2): Cech; Bosingwa, David Luiz, Terry (c), Cole; Ramires (McEachran 74), Essien, Lampard, Zhirkov (Malouda 71); Drogba (Kalou 54), Torres.
Unused subs Turnbull, Ivanovic, Ferreira, Anelka.
Goals Terry 19, Lampard 61 pen, 65
Booked

Attendance
15,584
Stats
Shots on target Blackpool 4 Chelsea 11
Corners Blackpool 2 Chelsea 13
Fouls Blackpool 7 Chelsea 7
Offsides Blackpool 0 Chelsea 3
See the full 90 minutes on Chelsea TV from midnight.

Chelsea 2 - 1 Man United

Chelsea (4-4-2): Cech, Ivanovic, David Luiz (Bosingwa 80), Terry (c), Cole; Ramires, Essien, Lampard, Malouda (Zhirkov 70); Anelka (Drogba 60), Torres.
Unused subs Turnbull, Ferreira, McEachran, Kalou.
Scorers David Luiz 54, Lampard pen 80.
Booked Ramires 12, David Luiz 59, Essien 74.
Man United (4-4-1-1): Van der Sar; O'Shea, Smalling, Vidic (c), Evra (Fabio 80); Fletcher, Carrick, Scholes (Giggs 70), Nani; Rooney; Hernandez (Berbatov 70).
Unused subs Kuszczak, Rafael, Brown, Gibson.
Scorer Rooney 29.
Sent off Vidic 90+2.
Booked Vidic 44, Giggs 90+1,
Referee Martin Atkinson
Crowd 41,825.
Shots on target Chelsea 8 Man United 6
Corners 
Chelsea 9 Man United 2
Fouls 
Chelsea 11 Man United 14
Offside 
Chelsea 0 Man United 2
See the game In full on Chelsea TV from midnight