SELAMAT DATANG DIUCAPKAN BUAT PENGUNJUNG SEKALIAN

Shahz Miera ni betul tipu

Percintaan antara dua pelakon yang sedang naik masa kini, Shah Jaszle dan Miera Liyana, akhirnya berakhir sudah apabila putus di tengah jalan. Masing-masing telah pun bertindak untuk buat haluan sendiri. Waktu bercinta dahlulu, bukan main rak lagi buat pengakuan bercinta dan telah menyukai masing-masing sejak bertahun-tahun dahulu lagi.
Namun, tak lama selepas pengakuan ini, terputus sudah, dikatakan berpunca daripada Miera Liyana sendiri apabila sedang bercinta dengan orang lain, boleh bermain kayu tiga pula.



YUSRYdan LISA BERNIKAH 23 FEBUARI 2012

Pasangan artis sensasi, Yusry Abd. Halim, 38, dan Lisa Surihani, 25, hari ini menamatkan spekulasi apabila mengumumkan akan melangsungkan pernikahan pada 23 Februari depan.

Menurut pasangan tersebut, majlis pernikahan akan diadakan di Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin, Presint 2, di sini, manakala majlis resepsi bakal berlangsungdi Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada 26 Februari.


Yusry yang juga anggota trio KRU berkata, tarikh tersebut dipilih kerana ia adalah masa paling sesuai memandangkan jadual kerja mereka yang padat dengan sesi penggambaran.

"Kami tiada alasan khusus mengapa tarikh ini dipilih. Cuma masa itu yang paling sesuai untuk kami melangsungkan pernikahan.

"Semalam keluarga saya telah bertemu secara rasmi dengan keluarga Lisa untuk menghantar cincin tanda dan semuanya berjalan dengan lancar," katanya pada sidang akhbar khas bagi mengumumkan tarikh pernikahan tersebut di sini hari ini.

Mengimbas kembali detik perkenalan, Yusry berkata, hubungan bersama aktres filem Ombak Rindu itu berputik melalui Blackberry Messenger (BBM).

Katanya, setelah setahun berkenalan secara maya, barulah mereka mengambil keputusan untuk lebih serius dalam perhubungan.

Pengarah yang sedang sibuk dengan pembikinan filem antarabangsa, Vikingdom itu memberitahu, dia sudah bersedia untuk bergelar suami setelah menduda sejak bercerai dengan Erra Fazira pada 2006.

"Saya selesa berdampingan bersama Lisa dan kami boleh berbicara tentang apa jua perkara tanpa sempadan," katanya.

Sementara itu, Lisa yang ditemani ibunya pula berkata, angka 23 itu secara kebetulan sama dengan tarikh lahirnya 23 Mac.

"Kebetulan Yusry pula mempunyai kelapangan selepas 20 Februari. Sepanjang Januari kami akan sibuk dengan penggambaran filem Ular dan kesempatan yang ada kami gunakan untuk melangsungkan majlis pernikahan dan persandingan," jelasnya

Tangguh SBPA, gaji kami camner

PUTRAJAYA 22 Dis. - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu pelaksanaan skim sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) ditangguhkan untuk dirunding semula dengan penjawat awam, kata Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman.

Beliau berkata demikian kepada sekumpulan ahli kongres itu di perkarangan bangunan Perdana Putra selepas mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri di sini hari.

Omar dijadualkan mengadakan satu sidang akhbar di Universiti Putra Malaysia tengah hari ini berhubung isu itu.

Bakal Guru Bogel nk didik budak

Bila ternampak je ttg BOGEL je tentu korang cepat2 klik. Ape yg korang cr bila bogel. Fesyen dia sama je. Cuma kebersihan & kekemasan je yg berbeza. Bg yg dh khwn tu, tok sah la korang duk bayangkn awek seksi mantap yg korang tgk. Sama je gan isteri korang, hargai la isteri anda sb korang bleh bersama dgn ikatan sah. Kalu teknik tu, pandai2 la korang ajarkn.



Gambar di atas ni menyedihkan semua org terutama ibubapa yg mempunyai anak yg bersekolah. Seorg guru boleh berkelakuan mcm tu. Bukan tak boleh, cuma kena jaga la dr ditatapi org lain. Kita kena kaya dgn nilai2 murni sb tertakluk dlm piagam. Semua org mahupn guru ni mempunyai satu kurniaan Tuhan yg perlu dijaga iaitu nafsu. Nafsu ni perlu ditutup walaupn berbeza kekuatan nya dr org lain.hahaha. 


Tapi jgn la bimbang, gadis ni bukan lah warganegara Malaysia. Sy perolehinya dr web Indonesia yg menyebarkannya. Gadis ni berasal dr Bangka Belitung dan menuntut di daerah Yokyakarta. Gambar tersebut disebarkn ke internet oleh bekas kekasih gadis tersebut. 

Body mantap, lelaki tahan

Lelaki ni, kalau citer bab perempuan cun melecun, awek yang body lawa, uhh laju je ... bukak internet, nampak je awek bibir merah, dahi licin, mata bulat ... semua nak di'add' jadi kenalan ... itu kalau dalam laman sosiallah. Erkkkk .... seperti aku, seorang lelaki ... pinar mata ooo tengok gadis cantik molek. Tapi, pesan bini selalu ingat ... kerana itulah aku  jaga-jaga dan hati-hati ... dah tahu kesan dan akibat.

Ya, lumrah dah. Sapa2 pun dah tak heran. Kadangkala ada isteri yang dah tahu perangai si suami yang dok gatal style malu-malu kucing kurap ni, dah tak ambik port sangat .... erkkk namun hati dalam sapa tau maaa .... tak gitu cik akak dan cik adik?



Gadis cantik .... itu hiasan dunia. Tuhan berikan mereka kelebihan berwajah cantik, ada potongan badan yang menawan, ada lentik dan liuk yang menghairahkan ... itu semua bukan untuk tatapan sesapa sahaja. Itu adalah buat si suami yang pandai menjaga, yang tahu menjadi pemimpin. Ia merupakan hadiah buat lelaki yang kuat iman, lelaki yang jaga sholat ... lelaki yang tahu azab api neraka. Bukan untuk lelaki sebarang-sebarang.

Lelaki, nak tengok sekali pandang .... ok. Dua kali, fikir.... tiga kali insaflah dan istifar. Aku tahu, lelaki memang suka tengok dan belek awek cun, putih melepak .... Aku pun lelaki, bukan tak pernah buat perkara yang begini. Ada buat .. cuma bila dah teringat ni, naklah juga berkongsi rasa, supaya diingati dan mengingati. Ada saham yang dah tersedia. 

Buat diri kita semua. Jagalah aset yang kita ada. Gadis cantik, hargailah diri anda. Jangan mudah dan murah ....jual mahallah sikit ehh. Dan lelaki, amboiii .... pantang korang yer .... jangan buat alasan si gadis nak buat show free ... apa ingat mata korang tu nanti tak leh jadi saksi depan Tuhan?

Marilah sama ingat. Tegur dan nasihat diri, pada masa yang sama, jangan dibiarkan yang lain lalai dan leka.

Download - Lampiran C


Ramai tertanya-tanya tentang Lampiran C SBPA Pekeliling Perkhidmatan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang diguna pakai pada 2012 nanti. Dan Lampiran C (Rujuk Slide di Bawah Ini) tersebut masih belum diupload oleh pihak JPA dan anda juga perlu merujuk ke Bahagian Sumber Manusia Kementerian/Jabatan/agensi masing-masing seperti yang dinasihatkan di Laman Web JPA mengenai Lampiran C. Mungkin terdapat masalah-masalah tertentu mahupun strategi JPA sendiri di dalam mengeluarkan Jadual Gaji Sebaris (JGS) sebagai Jadual Gaji Baru untuk Sistem SBPA 2012.

Sebenarnya Lampiran C ni kene refer pada Bahagian Sumber Manusia Kementerian/ Jabatan / Agensi masing-masing..ok..



Muat turun Pekeliling SBPA tanpa lampiran pada Portal JPA.

Padah Cinta Bomoh




Orang ramai lebih terdorong untuk merujuk bomoh bagi mendapatkan cinta walaupun menggunakan cara yang bertentangan Islam berbanding berdoa dan berserah kepada Tuhan.



Apabila mangsa tidak kuat untuk menghadapi gangguan terbabit, sihir itu lebih mudah terjadi apatah lagi jika kedua-dua pihak pernah mempunyai hubungan istimewa.



Kes sihir seperti ini terjadi sejak sekian lama di kalangan masyarakat kita yang terlalu taksub dengan dukun. Orang yang menggunakan khidmat bomoh ini kebanyakannya menggunakan ilmu hitam kerana putus asa disebabkan doa mereka tidak dimakbulkan.



Sepatutnya kita lihat balik ibadat wajib kita terutama solat, sempurna atau tidak. Kalau yang itupun tak cukup, jangan pertikaikan kenapa permintaan kita tidak ditunaikan, namun jangan pula memilih jalan tidak diredai iaitu sihir hanya solat mampu menjadi pendinding untuk mengelak terkena perbuatan sihir oleh pihak tertentu walaupun ia ilmu hitam yang paling kuat.

Layan2 sebab BORINGGGG tul

video

Cinta Kain Putih

video

Kalau Berpacaran


video


Jom belajar lagi. Boring punya pasal.........
Dapatkan code dan banyak lg di http://gitarismalaya.blogspot.com
Aku copy je sb nak kongsi dan menarik.

Letakkan Link Code anda di sini.

Boring rasanya duk tgk saje blog ni tak way pepe. Tp aku nak wat pe lg. Baca je la. Tetiba aku terfikir nak JEMPUT SEMUA BLOGGER letakkan banner code diaorg. Nnt bleh la aku baca byk2.  Harap2 ada yg sudi la nak bg. Aku copy yang jumpa je. Cr mudah korang mesej aku kat tepi tu, then aku buka and bc pastu copy code la jika korang ade letak dlm tu. Setuju tak?
PERINGATAN : 
Maklumat ini dikongsi untuk pengetahuan BUKAN berunsur lucah
Artikel yang anda akan baca nanti mungkin ada yang mencelarukan perasaan. Mungkin rangsangan dirinya sedikit terganggu. Tapi ketahuilah, aku tiada niat untuk berkata lucah ke apa kat sini. Anggaplah ianya satu info yang patut diberi perhatian bagi anda yang bergelar lelaki terutamanya. Perempuan pun sama juga. Takkanlah suami nak isterinya slim anggun menawan tapi perut suaminya boroi ke depan sampai nak tengok kaki sendiri pun tak nampak hehe. Sama²lah berusaha supaya dua² maintain slim dan bergaya.
Menurut artikel dalam kolum Info Seks majalah tersebut, lelaki yang dah berkahwin ni senang buncit disebabkan faktor kelamin sebenarnya. Orang perempuan pula perut buncit kerana kena ‘buatan orang’ hehe. Gurau². Ok. Selalu juga kita dengar lelaki yang dah berkahwin ni perut buncit sebab ada orang jaga makan minum dia. Entahlah boleh diterima ke tak. Ianya sekadar agak² orang, bukannya fakta pun. Ini faktanya yang perlu kita tahu.
Kebuncitan lelaki ini berlaku apabila cecair daripada isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekaligus akan mudah membuatkan perut menjadi buncit. Faktor itu juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang. Ooo…
Namun jika hubungan kelamin tidak dilakukan dalam tempoh yang lama, perut mereka akan kembali kendur dan zakar pula akan mula mengecut. Selalunya berlaku kepada lelaki yang dah bercerai, mereka yang dah lama menduda atau selalu sibuk dengan kerja sampaikan tuntutan nafkah batin diabaikan. Kasihan ‘dia’.
 buncit berbulu bukan aku

Kepada wanita yang sudah berkahwin, dikatakan akan mempunyai kulit yang lebih lembut dan mempunyai mood yang lebih baik. Kulit isteri lembut hasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein dan berkhasiat. Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar boleh mendatangkan zuriat, ia juga akan bersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap ke dalam tubuh isteri.
Ooo patutlah wanita yang dah berkahwin ni nampak lebih gebu. Tapi rasanya awal² kahwin je kot. Dah beranak 3, mulalah kulit berlipat². Kena sama² pandai jaga badan lepas kahwin, ok?
Khasiat lain sperma untuk wanita:
  • Rambut isteri semakin hitam dan berkilat.
  • Mengurangkan jerawat.
  • Campuran sperma dalam tubuh isteri akan menghasilkan berjuta² hormon yang membuatkan wanita lebih ceria dan gembira.
Semenjak Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) diperkenalkan dalam pembentangan belanjawan 2012 yang lalu. Ramai sungguh kakitangan awam yang tercari² Jumlah Kenaikan Gaji Sebenar yang bakal diterima bagi setiap gred Perkhidmatan Kakitangan Kerajaan. Antara yang terkena tempias sistem SBPA nie, tak lain tak bukan .. unit aku sendiri. 


Mentang² la kita orang kerja di Bahagian Penjawatan. Asyik² dapat panggilan tanya pasal kenaikan gaji je. Aik .. banyak cantik. Korang ingat kitaorang jaga gaji ke ? Kalau tanya pasal kekosongan jawatan tu. Boleh la jawab sikit². Tapi kalau tanya pasal skim tangga gaji baru. Hehehe .. sorry la ye. Tak dapat den nak menolong..


Selain tu yang aku tak tahan nak gelak. Wujud satu fatwa kiraan sendiri yang dibuat berdasarkan fakta kenaikan gaji RM80 hingga RM320 mengikut gred yang dibentangankan dalam belanjawan 2012 seperti yang tertera di bawah. Dari mana diorang dapat pun aku tak tau. Alih² dah tersebar dekat Internet.



Tangga Gaji Baru Bajet 2012 yang diwar²kan oleh sesetengah pihak
GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM120
GRED 27-40 = RM160
GRED 41-48 = RM220
GRED 52-54 = RM260
GRED JUSA A,B,C = RM320


Memang pelik betul ! Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) pun belum lagi keluarkan apa² pekeliling. Dah ada pulak yang memandai² nak keluarkan kenyataan sendiri. Hehehe .. mungkin diorang dah tak sabar² nak dapat tangga gaji baru kot. Jadi dari buang masa percayakan rumours ni. Baik tunggu dulu apa² pekeliling ataupun surat arahan Perkhidmatan yang akan sampai di Jabatan masing².



Selain tu, kalau korang baca teks ucapan Belanjawan 2012 tu semula. Korang akan perasaan ada beberapa elemen utama yang digariskan dalam Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam SBPA. Antaranya;



Pertama: Mewujudkan Dasar Pemisah atau exit policy bagi penjawat awam yang berprestasi rendah dan mereka yang memilih untuk meninggalkan perkhidmatan;



Kedua: Menambah baik struktur gaji penjawat awam melalui pembentukan gaji sebaris dengan mewujudkan lebih banyak mata gaji supaya penjawat awam terus mendapat kenaikan tahunan bagi tempoh yang lebih lama. Dengan itu, gaji maksimum bagi sesuatu gred adalah lebih tinggi daripada sekarang.



Ketiga: Pada perutusan khas Hari Guru yang lalu, saya telah mengumumkan laluan kerjaya perkhidmatan perguruan siswazah yang lebih baik. Tidak perlu lagi seperti dulu, seorang guru terpaksa menunggu sehingga 20 tahun untuk naik pangkat, sebaliknya sekarang, dalam skim baru mengikut time-based, seorang guru akan mendapat gred 44 pada tahun ke-8 dan gred 48 pada tahun ke-16. Bagi guru bukan siswazah, dari gred 29 kepada 32, jika mengikut sistem time-based sekarang, ia memakan masa 10 tahun, namun, di bawah SBPA hanya mengambil tempoh lapan tahun sahaja. Seterusnya pula, bagi kenaikan gred 32 ke 34, jika sekarang ini bergantung pada kekosongan, tetapi di bawah SBPA kelak, kaedah time-based lapan tahun turut diterima pakai; dan



Keempat: Kenaikan Gaji Tahunan tidak pernah disemak sejak 1991. Mulai tahun 2012, Kenaikan Gaji Tahunan Penjawat Awam akan ditingkatkan antara 80 hingga 320 ringgit mengikut gred. Di samping itu, bagi penjawat awam yang menerima opsyen ke SBPA, akan mendapat faedah kenaikan gaji, di antara 7 hingga 13 peratus.



Kalau korang tengok balik item yang nombor 4 tu. Mungkin korang akan perasaan. Hanya kepada kakitangan awam yang menerima opsyen SBPA sahaja yang akan mendapat faedah Kenaikan Gaji ini. Jadi, saranan aku. Adalah lebih baik korang tak payah terburu² dulu nak semak tangga gaji baru. Belum tentu lagi semua penjawat awam akan mendapat'durian runtuh'.



Lagipun dari cakap² yang aku dengar. Ada banyak pro dan cons dalam opsyen SBPA ini. Jadi daripada korang sibuk² bertanyakan Kadar Jadual Gaji Sebaris SBPA ini. Adalah lebih baik korang semak dulu opsyen SBPA ni bila dah keluar nanti. Itu lebih baik !



Mantap btul gaya Najwa ni.

Aku dh lama tak wt blog ni. Tetiba hr ni nak plak rs nye. Aku bukan pe cuma terlintas bila duk dgr lg Cinta Muka Buku dr Najwa ni. Tertarik jgk sb aku tau ramai yg gila dgn mukabuku ni. Remaja la berlumba-lumba nak wt yg terbaik. Pict tu mcm2 stail ada jgk. Facebook ni bgs jgk sb tak terdedah sgt dgn aksi lucah. Cuma gaya org dlm tu boleh kasi pecah sama gua punya hati.

Ada tak korang nak tiru stail mcm 2 artis kita ni. Najwa dan Yuna yg beraksi dgn gitar. Korang boleh blaja sendiri dan berlatih sehingga cekap dr tak pandai pe2. Kire artis harapan la jugak ni. Mmg dh nampak bnyk gaya artis menyanyi dengan gaya gitar di bahu. Diaorg reti ke tidak main gitar tu aku tak tau la. Aku pn duk tranning sb minat jd makin mendalam.

Anda KLIK banner di atas untuk belajar gitar.
 Anda KLIK banner di atas untuk belajar gitar.

KARAOKE DULU

video


JOM LAYAN DENGAN GITAR PLAK


video


Ape lg JOM la blajar main gitar ni pelan2.


Sistem Marketing Terbaik


Saya benar-benar teruja hari ini kerana
salah seorang sahabat saya baru sahaja
bocorkan satu rahsia.

Nak tahu rahsia apa?

Beliau dedahkan cara terbai untuk hasilkan
pendapatan rm3,000 hingga rm10,000
setiap bulan melalui Internet Marketing!

Jika anda nak tahu rahsia beliau...
Cepat download sekarang, ianya terhad!
PERCUMA tetapi hanya dalam tempoh
yang singkat!




Masih Perlukan Bukti Untuk Percaya... 
Lihat Di Bawah




http://www.ecommercemastery.com/provider8/idevaffiliate.php?id=11945

Terbaru Ganda Duit di SlimberryExtreme



Slimberryxtreame, dengan bermula bayaran hanya RM 100 je sekali seumur hidup anda akan memperolehi : 

a. Mastercard Percuma, 
b. Produk Slimberry 

Slim Badan dan pelbagai penyakit  serta meningkatkan tenaga seks yang mana dianggap sebagai Viagra semula jadi dah keluar dalam berita TV 3).





KLIK LIHAT MAKLUMAT



Jahanam Guru ajar seks

Gambar di bwh hanya bertujuan utk berkongsi bersama mengenai pendidikan seks yg pernah diwar-war utk diajar di sekolah. Selaku saya sbg pendidik, tergerak hati jugak nk sebarkan maklumat ini. Ia berkaitan dengan negara kita Malaysia yg majoritinya beragama Islam dan mempunyai ciri-ciri ketimuran beradab sopan.

Tetapi jika tgk gambar ini, dr kecil murid diasuh sebegini. mmg cepatlah mereka mempraktikkan. Tambahan pula guru ada mendedahkan cara-cara utk elak kehamilan. Mereka akan cekap dan biasa melakukannya tanpa segan. Maybe ke sekolah pn pakai seksi dan boleh lakukannya waktu rehat.



Apa yg disaksikan di atas bukan kejadian yg berlaku di negara kita. saya cuma mahu kita kaji dan fikirkan situasi itu. Seingat saya lah semasa di sekolah ren ada ustaz menerangkan kejadian manusia pada murid. Jadi itu ilmu seks juga. Bila di sekolah menengah pula, saya ada belajar mengenai pembiakan manusia yg bermula dr sperma dan ovum --- embrio ---- zigot --- fetus --- bayi.... Maaf la jika ada kesilapan saya disini. Kadar ingat kurang namun boleh dirujuk dlm buku teks dan sumber ini saya perolehi dari http://naimnikmat.blogspot.com . 

Ucapan buat :


Mak abah di kampung, adik beradik yg berada diperantau, sanak saudara yg jauh di mata, tidak lupa kawan-kawan sekolah mahupun kerja semoga sihat sejahtera. Di ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri yg bakal menjelma. Kemaafan dipinta dan dipohon jika terlanjur bahasa dan terkasar sifat. Harap diampun.

Ahhhhh....couple best tau.

Masa bercinta wah best nyerrrr. Sanggup menempuh ranjau onak duka bersama.
Hutan tebal sanggup ku redah. 
Andai kau dapat melihat hatiku Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku 

Dulu       Cintailah aku dengan kesungguhanmu

Aku rasa dialah terbaik untuk ku. Tetapi entah macam mana, dia berpaling tadah. Waktu itu aku terhenyak lalu berkata, “mengapa aku terpaksa menanggung derita ini.”Aku frust kerana merasakan dialah yang terbaik, tercantik, ter… ter… segala-galanya. Sukar membayangkan ada orang lain seumpama dia. Cinta diberikan seluruhnya. Ketika si dia pergi tanpa berpaling, kita berkata, “ya Tuhan, kenapa aku yang terpaksa menerima nasib ini?”


KINI

Aku ditinggalkan keseorangan, baru la aku sedar dunia hanya sementara. Tiada yang kekal selain amalan kita di dunia. Kegembiraan tidak dapat aku kecapi sepenuhnya. Hanya seronok gembira sementara. Benarlah cinta pada Pencipta boleh bahagiakan diri kita. 

Sebagai hamba Allah, renungilah maksud firman Allah dalam surah Al Baqarah,  ” Ada sesuatu perkara yang kamu cintai tetapi itu membawa keburukan kepada kamu. Ada pula sesuatu perkara yang kamu benci tetapi sebaliknya ia membawa kebaikan kepada kamu. Sedarlah kamu tidak mengetahui, Allah-lah yang lebih mengetahui.”
Kita inginkan orang yang kita cintai itu terus setia bersama kita. Biar sampai menempuh alam perkahwinan, beranak cucu hingga ke akhir hayat.
Aku bertaubat.

Syukur la dpt bonus.


KUALA LUMPUR 8 Ogos – Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.
"Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini,” kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini.
Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.
Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri. – Bernama

Boleh diharapkan bonus 2011

Konggres kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus 2bulan kepada Penjawat Awam untuk tahun ini.
Presiden Cuepacs berharap Kerajaan dapat menyediakan bonus sebulan untuk kakitangan awam sebelum menjelangnya Aidilfitri ini dan sebulan lagi selepas hari
raya.CUEPACS telah memohon secara rasmi melalui surat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dua bulan lepas dan mengharapkan berita baik itu diumumkan tidak lama lagi.
Ujar preseden Cuepacs lagi,Sudah dua tahun penjawat awam tidak mendapat bonus sejak 2008 dan adalah diharapkan tahun ini kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus tersebut sebelum dan selepas Hari Raya bagi mengurangkan beban kewangan,”


Malangku dtg seminggu.

Bulan lepas aku ditimpa kecelakaan yg kurang serius. Kejadian berlaku ketika aku mahu pergi ke rumah sewa lama ku bertujuan untuk mengambil surat/bil aku. Secara tidak menduga aku telah mengikut jalan belakang yang hari tu peniuh dengan kereta yang diparking kedua-dua side. So..laluan aku jd sempit sehingga aku terpaksa mencuri laluan di sebelah kanan sikit. Ye la dah banyak kereta lain parking kiri dan kanan jalan. Ntah mcm mana plak ada budak cina yg terus ambik corner tanpa slow. dengan laju nya dia menerjah ke bumper kereta aku sebelah kanan. Ia disebabkan aku masuk sikit jalan sebelah kanan tu. Tapi budak tu lg bengong sb simpang tiga terus masuk corner dengan laju tak tgk langsung. Waktu tu aku mmg dah slow sb aku dikira menaiki bukit jugak la. Laluan situ mmg berbukit. Dikelilingi dgn flat yg pacak menaik setinggi 35 tingkat. Keadaan kereta aku mcm disebelah tu la. Bumper pecah dgn spot light berkecai. Tangki viper aku bocor tp ssh nak kenalpasti kebocorannya. Kalu pi kedai mmg sure dia suruh tukar semua. Tak main la tampal2.


Yang rongak kat sebelah ni bkn apa cuma gambar kereta aku tgh dibuka utk digantikan bumper baru. Aku tukar bumper lain pakai ala Passo. Aku set kn kereta ni Passo SE versi tiruan.

Myvi Ekstream br Perodua

 Wah...kuar yg baru pulak lg, byk juga yg diubahsuai luar mahupun dalam. Enjin dah bagus dr dulu skit. Kalu dulu laris sekarang macam mana ye. Maklum la hebohkan sekarang minyak naik harga. Beli kereta baru teruk la nak sara hidup.

 Aku cuma duk fikir la nape kereta yg baru masih guna lagi nama Myvi tu. apsal tak wat jenama yg baru supaya nampak lebih bnyk produk Perodua ni. Aku cuma cadangkan kan je, nak letak nama tu bkn company aku. Buat apa aku sibuk. maybe ada strategi atau matlamat tertentu pihak Perodua ni. Biar la apa pn sb aku sendiri pakai Myvi tapi keluaran pertama dulu. 



Aku kalu ada duit nak jga tukar kereta baru mcm ni, tp guna la dulu yg lama tu. Elok lg pe cuma ade problem tertentu je. Aku pn bwk speed 150-180 masih ok je. Kira bleh saman la tu. Kekadang je la nak cepat kalu jauh berjalan. Dari Penang ke Johor mcm tu. 

Final Piala FA sokong mane satu ni?

Kelantan berjaya menempah tiket ke perlawanan akhir setelah menumbangkan gergasi Merah Kuning (Selangor) dengan aggregat 6-1 
manakala Terengganu pula berjaya mengalahkan pasukan Pahang dengan aggregat 5-2. 
Kelantan VS Terengganu

Pasukan manakah akan menjulang Piala FA?? 
Nantikan keputusannya...



11.6.11 adalah tarikh keramat sebenarnya.. Betul2 tengah tahun, dikapit dengan angka 11. 
X tau lah angka ni beri tuah ke x.. 2 x penting.. yg penting, sejarah mesti dilakar..
 Juara mesti dibawa pulang ke
 Kelantan atau Terengganu, 
kita saksikan nnt.


sebenarnya aku ssh nak pilih sokong ni sb bini aku ore kelate dan tganu plak tmpt aku blaja dulu
lantak la sape menang pun. aku sokong negeri kelahiran aku Perak...kejo yeop kejo

Gi Ganu pulok

Misi hari kedua aku kat Kelantan pulak, mak mertua ajak pi Terengganu menghantar menantu sedara kahwin.
Kalu ikutkan rumah dia kat Perak tapi nak pi jalan yang agak jauh. Mereka wat di Terengganu. Aku drive menghala ke Kuala Berang sb rumah kenduri di Ajil, Terengganu.

Punyalah jauh memakan masa berjam-jam la jugak. Keadaan jalan di sana tak sama sb banyak yg main corner-corner. Bila aku duk drive tu, aku perhatikan jalan dan teringat dulu aku pernah belajar di Terengganu ni. Banyak jalannya yg aku dah cukup kenal. Aku dulu belajar di Kg Raja, Besut iaitu Maktab Perguruan Sultan Mizan dan sekarang namanya Institut Pendidikan Guru Sultan Mizan.

Aku masih ingat lg 2 buah sekolah yg aku pernah praktikal di situ, mmg masa aku drive lalu jalan sekolah yg aku ngajar dulu. Sekolah tu pn mmg tepi jalan je pn. So senang la nampak. Satu kat Setiu dan satu lagi kat Hulu Terengganu jalan ke Kuala Berang tu.

Bila sampai Kuala Berang dah dekat la dgn Ajil tmpt kami nak pi tu. Rumah agak ke dalam sikit sb kawasan rumah rancangan felda. Last kami tolak balik dalam kul 4.00 oetang dr kul 8.00 pg tadi.

Penat tu tak la sgt sb dlm keta je cuma bila dah duduk terlalu lama je. Pinggang bengkok mula urat2 dia menarik. Apa pun mmg jauh la perjalanan.