SELAMAT DATANG DIUCAPKAN BUAT PENGUNJUNG SEKALIAN

Gi Ganu pulok

Misi hari kedua aku kat Kelantan pulak, mak mertua ajak pi Terengganu menghantar menantu sedara kahwin.
Kalu ikutkan rumah dia kat Perak tapi nak pi jalan yang agak jauh. Mereka wat di Terengganu. Aku drive menghala ke Kuala Berang sb rumah kenduri di Ajil, Terengganu.

Punyalah jauh memakan masa berjam-jam la jugak. Keadaan jalan di sana tak sama sb banyak yg main corner-corner. Bila aku duk drive tu, aku perhatikan jalan dan teringat dulu aku pernah belajar di Terengganu ni. Banyak jalannya yg aku dah cukup kenal. Aku dulu belajar di Kg Raja, Besut iaitu Maktab Perguruan Sultan Mizan dan sekarang namanya Institut Pendidikan Guru Sultan Mizan.

Aku masih ingat lg 2 buah sekolah yg aku pernah praktikal di situ, mmg masa aku drive lalu jalan sekolah yg aku ngajar dulu. Sekolah tu pn mmg tepi jalan je pn. So senang la nampak. Satu kat Setiu dan satu lagi kat Hulu Terengganu jalan ke Kuala Berang tu.

Bila sampai Kuala Berang dah dekat la dgn Ajil tmpt kami nak pi tu. Rumah agak ke dalam sikit sb kawasan rumah rancangan felda. Last kami tolak balik dalam kul 4.00 oetang dr kul 8.00 pg tadi.

Penat tu tak la sgt sb dlm keta je cuma bila dah duduk terlalu lama je. Pinggang bengkok mula urat2 dia menarik. Apa pun mmg jauh la perjalanan.

No comments: